Lue Lisää
Yrityksissä on huutava pula palvelunhallinnan alustan ServiceNow’n osaajista. Koulutusyritys Academy aloitti tammikuun alussa yhdessä IT-palveluyritysten CGI:n ja Telian kanssa Suomen ensimmäisen kiihdytetyn oppimisen ServiceNow-kurssin, jossa ServiceNow-asiantuntijaksi valmistuu 12 viikossa. Kaikki kurssilaiset työllistyvät koulutuksen päätteeksi CGI:lle tai Telialle. Kurssi on osallistujille maksuton.

2019-01-30

2019-01-30

“Uskon tehneeni tähänastisen elämäni parhaan päätöksen lähtiessäni vaihtamaan alaa. Se on vaatinut paljon työtä ja tulee vaatimaan vielä paljon lisää, mutta olen motivoitunut ja minulla on selkeät tavoitteet, joita kohti olen jo matkalla.” -Roosa, Java-koulutus syksy 2018

TIEDOTE: Nyt töihin revitään ServiceNow-osaajat: ”Järjestelmän hallitsevat ovat haluttuja maailmalla”

Yrityksissä on huutava pula palvelunhallinnan alustan ServiceNow’n osaajista. Koulutusyritys Academy aloitti tammikuun alussa yhdessä IT-palveluyritysten CGI:n ja Telian kanssa Suomen ensimmäisen kiihdytetyn oppimisen ServiceNow-kurssin, jossa ServiceNow-asiantuntijaksi valmistuu 12 viikossa. Kaikki kurssilaiset työllistyvät koulutuksen päätteeksi CGI:lle tai Telialle. Kurssi on osallistujille maksuton.

Suomen koodaripulasta on keskusteltu pitkään. Nyt IT-yrityksissä kaivataan osaajia ServiceNow-palvelunhallintajärjestelmän tehtäviin. ServiceNow-teknologian käyttö kasvaa kovaa vauhtia, mutta pelkät koodarin taidot eivät järjestelmän hallitsemiseen riitä.

”ServiceNow-asiantuntijat erottaa koodareista se, että teknologian käyttö ei ole syvää nollasta asti koodaamista. Kyse on enemmänkin tuotteen räätälöinnistä asiakkaan tarpeisiin”, Academyn toimitusjohtaja Jukka Pulkkinen kertoo.

ServiceNow’n pariin töihin mieliville sopii erinomaisesti esimerkiksi kaupallinen tausta.

”Haimme kurssille bisnesajattelun taitavia ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneet teknologiasta ja haluavat syventyä IT:n suuntaan. Ryhmässä on paljon sellaisia, jotka ovat työskennelleet myynnin ja markkinoinnin parissa aiemmin”, Pulkkinen kertoo.

Hänen mukaansa ServiceNow-osaajien tarve nousee tulevina vuosina entisestään.

”Järjestelmän käyttö kasvaa 50 prosentin vuosivauhtia, joten alustan hallitsevat osaajat ovat haluttuja asiantuntijoita maailmalla. Kansainvälisesti on pula ihmisistä, jotka osaavat käyttää ServiceNow-palvelualustaa hyvin”, Pulkkinen sanoo.

Teknisten taitojen lisäksi esiintymisvalmiuksia ja tiimitaitoja

Academyn ServiceNow-kurssi on järjestetty yhteistyössä tietoliikenneyritys Telian ja IT-konsultointiin keskittyvän CGI:n kanssa. Ryhmäläiset työllistyvät sekä sisäisiin projekteihin että asiakasprojekteihin suunnittelemaan, kehittämään ja ylläpitämään ServiceNow-ympäristöjä. Puolet kurssilaisista työllistyy Telialle ja toinen puolisko CGI:lle.

Kummatkin yritykset ovat saaneet vaikuttaa ServiceNow-kurssin sisältöön, joten 15 kurssilaisen saama osaaminen palvelee juuri sitä, mitä yritykset tarvitsevat.

”Meille CGI:ssä on tärkeää, että kurssilaiset valmennetaan asiakasrajapinnassa työskentelyyn. Halusimme myös korostaa kurssin sisällössä esiintymisvalmiutta ja tiimitaitoja. Vaikka valtaosa opetuksesta on yhteisiä teknisiä asioita, tavoitteenamme oli, että voimme korostaa opetuksessa myös toista puolta”, CGI:n ServiceNow-palveluiden johtaja Kim Casén kertoo.

”On hienoa, että koulutusohjelma on rakennettu oppimistavoitteiden pohjalta. Kurssin sisältötoiveiden lisäksi rekrytointiprosessissa otettiin vahvasti huomioon kummankin yrityksen kulttuurit ja se, miten hakijat soveltuvat kulttuureihin mukaan”, Telian B2B-liiketoiminnan henkilöstöjohtaja Minna Hurmalainen sanoo.

Sekä Hurmalainen että Casén uskovat siihen, että ServiceNow-osaajille riittää tulevaisuudessa töitä, sillä osaajien tarve kasvaa koko ajan. Casénin mukaan on vain positiivista, että uusien teknologioiden osaajat tulevat kokonaan IT:n ulkopuolelta.

”Haluamme haastaa vanhan IT-projektimallin. Erityyppiset taustat tuovat asiakkuuksiin monipuolisuutta. Olemme aiemminkin rekrytoineet alan ulkopuolelta muutamia ihmisiä, joista on nopeassa ajassa kasvanut hyviä tekijöitä. Siksi odotuksemme ServiceNow-kurssin tuloksia kohtaan ovat suuret”, Casén sanoo.

Fakta:

ServiceNow on palvelu- ja tiedonhallinta-alusta, jolla voi hallita mitä tahansa yrityksen palvelua tai prosessia. Yritys on voittanut Maailman Innovaatisin Yritys -palkinnon vuonna 2018 (Forbes).

CGI on kansainvälinen IT-palveluyritys ja yksi Suomen suurimmista IT-alan työllistäjistä. Yhtiöllä on Suomessa yli 3 700 työntekijää 18 eri paikkakunnalla.

Telia on uuden sukupolven kansainvälinen ja paikallisesti vahva operaattori, jonka historia alkoi Suomessa jo vuonna 1855. Telia sijoittaa joka vuosi suomalaisiin yhteyksiin noin 200 miljoonaa euroa, tarjoaa töitä noin 3 500 ihmiselle ja työllistää välillisesti tuhansia muita. Vuoden 2017 lopussa noin 4,2 miljoonaa liittymäasiakasta oli valinnut Telian operaattorikseen.

Täältä löydät julkaisuvapaita kuvia median käyttöön.

Lisätietoja:

Jukka Pulkkinen

toimitusjohtaja

Academy Finland

jukka.pulkkinen@academy.fi

+358 50 447 2747

Kim Casén

johtaja, ServiceNow-palvelut

CGI Suomi

kim.casen@cgi.com

+358 40 865 2822

Minna Hurmalainen

B2B-liiketoiminnan henkilöstöjohtaja

Telia Company

minna.hurmalainen@telia.com

+358 40 570 0390

Academy Finland

Academy kouluttaa ja työllistää osaajia uusiin tehtäviin toimialoilla, joilla on osaamispula. Yritys tarjoaa kiihdytettyyn oppimismalliin perustuvia 12 viikon intensiivikoulutuksia. Koulutukset toteutetaan avoimissa luokissa tai räätälöityinä asiakasyritysten tarpeeseen. Academy Finland on Academic Workin sisaryritys ja osa Academy Groupia. Academy aloitti toimintansa Ruotsissa vuonna 2015, Suomessa vuonna 2017 ja toimii lisäksi Saksassa sekä pian myös Norjassa. Vuonna 2019 Academy Group kouluttaa toimintamaissaan lähes 1000 ihmistä uudelle uralle. www.academy.fi

No items found.
No items found.