Lue Lisää

2018-09-24

2018-09-24

Telia etsii vanhoja toimitapoja haastavia tiimipelaajia taloonsa

Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa tarvitaan ihmisiä ja tiimejä, jotka haastavat mielellään nykytilanteen, nauttivat monimutkaisuuden yksinkertaistamisesta ja välittävät työkavereistaan, asiakkaistaan sekä ympäröivästä maailmasta. Tällaisia vanhoja toimintatapoja haastavia tiimipelaajia etsii Academyn ServiceNow-ohjelman kautta Telia, johon puolet kurssin käyneistä konsulteista lopulta työllistyy.

Telian yrityskulttuurin kulmakivinä ovat yrityksen kolme perusarvoa Dare, Care ja Simplify. Lisäksi talossa arvostetaan itsensä johtamista, halua auttaa asiakasta ja kustannustehokasta toimintaa kaikilla tasoilla.

Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa tarvitaan ihmisiä ja tiimejä, jotka haastavat mielellään nykytilanteen, nauttivat monimutkaisuuden yksinkertaistamisesta ja välittävät työkavereistaan, asiakkaistaan sekä ympäröivästä maailmasta. Tällaisia vanhoja toimintatapoja haastavia tiimipelaajia etsii Academyn ServiceNow-ohjelman kautta Telia, johon puolet kurssin käyneistä konsulteista lopulta työllistyy.
Toimialallamme tiimityö on keskeinen työskentelymuoto. Academyn kautta etsimme sosiaalisia ja hyvin ihmisten kanssa toimeentulevia tekijöitä, joilla on kyky jäsentää erilaisia haasteita ja lähestyä ratkaisua analyyttisesti ja systemaattisesti. Meillä työskennellään ympäristössä, jossa kaikkia ratkaisuja ei ole valmiina odottamassa, kuvailee vuodesta 1995 Telialla työskennellyt Senior Manager Tomi Lavonen.

Suuri yritys vaatii palvelu- ja tiedonhallinta-alustaltaan paljon

ServiceNow-alustan kehityspäällikkönä työskentelevä Sarlotta Jokilahti on ollut Telialla jo 17 vuotta kehittämässä erilaisia verkonhallinnan IT-järjestelmiä. ServiceNow on Telialla suhteellisen uusi tuttavuus, ja sen kehitystyö on kovassa vauhdissa. Jokilahden mukaan ServiceNow:n soveltuvuus moniin eri käyttötarkoituksiin vastaa kuitenkin Telian kaltaisen ison organisaation vaativiin tarpeisiin.

Yksi alustan merkittävimpiä ominaisuuksia on sen pitkälle viety muunneltavuus ilman koodiin koskemista, jolloin liiketoiminnan uusiin tarpeisiin voidaan reagoida nopeasti, kommentoi Jokilahti.

ServiceNow:ta hyödynnetään tällä hetkellä Telian Helsinki Data Center -kokonaisuuteen liittyvissä toimitus- ja ylläpitoprosesseissa. Alustaa hyödynnetään lisäksi muun muassa asiakaspalvelutehtävien tukijärjestelmänä, ja sen mahdollisuuksia ja eri sovellusalueita tutkitaan jatkuvasti.

Lähitulevaisuudessa meillä on käynnistymässä lisää uusia ServiceNow:ta hyödyntäviä hankkeita, joten kysyntä osaajille on todellinen, jatkaa Jokilahti.

Telian toiminnassa korostuvat innovatiivisuus ja pitkälle viety automaatio

Muotoiltavuutensa ansiosta ServiceNow tukee alustana loistavasti ketterää kehitystä. Se mahdollistaa modernit kehitysmenetelmät, ja loppukäyttäjille tarjottavat käyttöliittymät saadaan muotoiltua joustaviksi ja helppokäyttöisiksi.

Vuosi sitten alustan ympärille Telialla perustettiin DevOps-tiimi, joka toimii järjestelmän operoinnin ja kehityksen parissa. Jokilahden mukaan Telian IT-osasto kannustaa joustavien työskentelymallien hyödyntämiseen, ja DevOps-ideologian mukaan tiimin toiminnassa korostuvat innovatiivisuus ja pitkälle viety automaatio.

Tarvitsemme nyt lisää teknisiä ServiceNow-osaajia etenkin konfiguroinnin ja ohjelmoinnin osa-alueille. Academysta valmistuvat konsultit tulevat toimimaan osana DevOps-tiimiä suunnittelemassa ja kehittämässä ServiceNow-toiminnallisuuksia. Osa heistä tulee myös työskentelemään yleisissä Service Integration and Management (SIAM) alueen kehitystehtävissä, palveluketjujen integrointien rakentamisessa sekä muissa yritysasiakasratkaisuprojekteissa, Jokilahti täydentää.

Visiona tuoda maailma lähemmäksi ihmistä

Yli 20 000 työntekijää työllistävä Telia tarjoaa ihmisille innovatiivisia, helppoja ja tehokkaita tapoja kommunikoida keskenään missä päin maailmaa tahansa.

Meillä on selkeä visio: tuoda maailma lähemmäksi ihmistä. Verkot ja muut operaattoripalvelut ovat edelleen ydinosaamistamme, mutta sen lisäksi olemme digitaalisen liiketoiminnan edelläkävijä toimintaamme lähellä olevilla uusilla alueilla, Lavonen selventää.

Telia on suuri yritys, jossa on lukuisia eri uramahdollisuuksia. Uudet toiminta-alueet kuten IoT, datakeskus, älykäs liikenne tai koti, digitaalinen tunnistautuminen, 5G-käyttöönotto, robotiikan ja AI:n hyödyntäminen sekä erilaiset sisältöpalvelut kuten Liiga mahdollistavat suuntautumisen moneen eri suuntaan. Erityisesti IT-alueella omaa osaamista voi kehittää mieltymystensä mukaan esimerkiksi vastuullisempiin kehitystehtäviin ja laajempiin arkkitehtuurivastuisiin.

Telian yrityskulttuurin kulmakivinä ovat yrityksen kolme perusarvoa Dare, Care ja Simplify. Lisäksi talossa arvostetaan itsensä johtamista, halua auttaa asiakasta ja kustannustehokasta toimintaa kaikilla tasoilla.

Haluamme toiminnallamme saavuttaa kaikilla markkina-alueillamme parhaan asiakaskokemuksen ja -uskollisuuden. Haluamme olla edelläkävijä yhteiskunnan digitaalisten palveluiden kehittäjänä ja tarjoajana, jatkaa Lavonen.

Academyn ServiceNow-ohjelmaan hakemista harkitseville Lavonen ja Jokilahti haluavat vielä lopuksi korostaa, että ServiceNow:n käyttö laajenee ja sen osaaminen kannattaa.

Inspiroidu New Generation Telco -matkastamme, löydä uusi yhteys kanssamme ja hae Academyyn, he päättävät.

Haluatko uuden uran ja vakituisen työpaikan IT-alalla? Academy kouluttaa nyt ServiceNow-osaajia 12 viikossa Telialle. Haku ohjelmaan on auki, koulutus alkaa tammikuussa 2019. Tutustu ja hae!

No items found.
No items found.